ayekoo! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu ayekoo! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu

ayekoo!

Door: babet

Blijf op de hoogte en volg Babet

05 Januari 2015 | Ghana, Accra

Ayekoo!

Ik ben hier nu 3 dagen en het gaat eigenlijk best wel goed. Afgezien van dat er een hagendis onder mijn bed zit en niemand hem weg wil halen, omdat hij zo nuttig is voor de insecten. Oh ja en ook afgezien van dat er een vrouw is wie snurkend schreeuwd ( ik zweer het bomenzagen van papa is er nog een zacht lief geluidje bij). Het eten is voor europeese begrippen veelste scherp, maar ik heb het halve bord weg kunnen eten dus ik was alweer zeer trots op mezelf, al mis ik wel mijn olvaritpotjes voor 4 maandjes zonder brokjes!

Zondagmorgen was ik om 6 uur wakker door de zon en ik ontmoetten een Nederlandse. Zij ging naar de kerk toe en vroeg of ik ook meewilde, omdat het na de nieuwjaarswisseling een groot feest zou zijn. Dus Bettie was om 9 uur in de kerk. Super leuk iedereen was aan het dansen in de kerk en ze zwaaide met witte zakdoeken en zongen verschillende gospel liederen in twi taal. Iedereen zei tegen elkaar afeshiapa dat betekent gelukkig nieuwjaar. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel en ontmoeten ik een stel Duitse vrijwillegers zij waren ook kei aardig en ze hielpen mij en gaven allerlei tips over hoe je moest reizen, maar ook wat je voor iets moest betalen etc. Toen ben ik zondagmiddag naar Jamestown gegaan met een trotro een soort van hannatokkie bus waarin iedereen opgepropt op elkaar zit, maar het was wel makkelijk reizen. In Jamestown hebben ze een grote vissershaven en daarachter zit een soort van ghetto/sloppenwijk, maar overdag kun je er makkelijk doorheen lopen. 's Avonds ben ik met 3 anderen vrijwilligers wat gaan drinken in ons hostel.

Vandaag heb ik de eerste cursusdag gehad. We hebben geleerd over de cultuur, maar ook over wat ons nog meer te wachten staat. Mercy de programma coördinator van syto is een super aardige vrouw en ook eigenlijk de enigste wie je hier echt kunt vertrouwen. Nadat we op het kantoor van Syto waren geweest, zijn we naar het strand gegaan. Daar hebben we Djembe leren spelen en ook een kleine taalcursus Twi. Twi is een regionale taal, maar dat wordt hier wel het meest gesproken. Toen hebben we op het strand gegeten en zijn we terug gegaan naar het hotel. Nu net ben ik terug van Oxfordstreet daar hebben ze een hele grote supermarkt met vaste prijzen zo je hoeft niet constant te onderhandelen.

Overmorgen ga ik naar mijn gastgezin dus ergens aan het einde van de week zal ik proberen weer mijn blog in te vullen en wat foto's te uploaden!


Dayie!

  • 06 Januari 2015 - 01:21

    Paul:

    Hee Babet,

    Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar je volgende blog en de foto's!

    Groetjes Paul

  • 06 Januari 2015 - 05:44

    Jurgen :

    Super! :-)

  • 06 Januari 2015 - 08:16

    Romee:

    Super bettiee!

  • 06 Januari 2015 - 08:24

    Els:

    Goed bezig Babet ! Veel plezier en ik blijf je volgen. Groetjes


  • 06 Januari 2015 - 08:52

    Johanna:

    hey Babette, wat een leuk verslag. Ik heb nog wel aan de Olvarit potjes gedacht! Maar als je terug komt ben je een heel stuk rijker. Heel veel succes en maak er een mooie tijd van.groetjes van ons.

  • 06 Januari 2015 - 08:55

    Vera:

    Klinkt goed chick! Have fun ^_^

  • 06 Januari 2015 - 09:54

    Mandy :

    Haha Leuk om te lezen bettie, ik hol ow goed in de gaten!
    Dikke kus xxx

  • 06 Januari 2015 - 11:36

    Gre DeLEEUW:

    Babette Wat een ervaring.geniet er van.
    groetjes.


  • 06 Januari 2015 - 11:41

    Ingrid Koster:

    Lieve Babet,
    Fijn dat het zo goed gaat. Pak van mijn hart!!!
    Dikke kus xxxxxxx mama

  • 06 Januari 2015 - 17:09

    Ilse:

    Mooi dat het goed gaat bettie! Geniet ervan!

  • 06 Januari 2015 - 18:27

    Ageeth :

    Fijn je even gesproken en gezien te hebben op Skype
    Hou je goed en pas op jezelf
    Heel veel plezier en tot snel Xxxxx
    Gr van ons xxxx ♡ ♡

  • 06 Januari 2015 - 18:33

    Jony:

    jaaa, foto's!! :-)

  • 06 Januari 2015 - 18:38

    Fam. Lukassen:

    Hoi Babet, aan je reisverslag te zien gaat het je goed.
    Super goed dat je dit doet.
    Succes bij je gastgezinnen, en blijf schrijven!

    Hou je haaks, jouw kennende zal dat wel lukken;-)

    Groetjes,
    Ingrid, Paul, Sharon en Mike Lukassen

  • 06 Januari 2015 - 20:11

    Kristel:

    Hoi Babet wat leuk om je zo te volgen wat je daar allemaal doet en beleef.
    Heel veel plezier en succes nog.
    Ik zal je blog blijven lezen.

    Groetjes
    Kristel Marco Luca en Yara

  • 06 Januari 2015 - 21:56

    Bernadet:

    Hoi Bettie

    Fijn om dit te lezen weer.
    We blijven je volgen.

    Groetjes ook van macho


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babet

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 14962

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Bettie op weg naar Ghana

Landen bezocht: