Obruni - Reisverslag uit Accra, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu Obruni - Reisverslag uit Accra, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu

Obruni

Door: Babet

Blijf op de hoogte en volg Babet

10 Januari 2015 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Stand van zaken.
Kakkerlakken in de wc zijn er nog in overvloed dus ik ga hier niet meer naar de plee. Ik ga 1 keer per dag stiekem ergens anders naar de wc hahahah! De buurt is er ook van op de hoogte dat er een Obruni is. Dus ik moet heel veel verplichten bezoekjes afleggen (hou ik niet van). Doe ik in Nederland al niet dus laat staan dat ik hier elke dag bij een tante van een oom van een zus blabla naar toe ga.
De kinderen zijn hier wel heel lief, maar af en toe werken ze mij op de zenuwen.

Gisteren werd ik om 7 uur wakker. Toen ik om half 8 mijn kamer uitliep stonden er 10 kinderen voor mijn slaapkamer, omdat ze hadden gehoord dat er een Obruni was. Ik schrok me dood. Al die kinderen schreeuwen en me hand vastpakken. Gistermiddag was echt het toppunt van doodschrikken. Ik zat op de bank en de elektriciteit viel weer uit, dus ik zet mijn I-pod op. Dan hoor ik in 1 keer geritsel achter mij, dus ik draai me om kijk ik in 2 van die witte ogen (ik keihard gillen). Hoor ik een kinderstemmentje Hello Obruni, How are you? My name is Abu. Uiteindelijk was het dus een jongentje van 4 of 5 jaar en hij wilde gewoon hoi tegen de Obruni zeggen, maar ik schrok me dood. Gisteravond heb ik een rondje door de buurt gelopen. Werkelijk waar het is net alsof je de koningin bent. Mensen aan de kan van de weg zwaaien, roepen etc. Vandaag was het toppunt. Er waren zelfs 4 vrouwen wie een buiging maakten. Dat is zo ongemakkelijk,want hoe moet je daarop reageren. Ik moet dadelijk in Nederland er weer aan wennen dat ik de koningin niet ben hahaha.

Voor de rest gaat het wel redelijk. Vandaag ga ik even naar de markt en daarna ga ik naar het weeshuis toe. Om te kijken hoe ik daar volgende week moet komen. Waarschijnlijk kan ik van de week weinig op de wifi, want het internet cafe is alleen overdag geopend en dan werk ik in het weeshuis. Dus dat zal lastig worden. Volgende week neem ik mijn kabel mee en probeer ik wat foto's te uploaden.

Groetjes

  • 10 Januari 2015 - 10:53

    Inge:

    Hallo "Koningin" Bettie van Ult tot ..........
    Leuk om je verhalen te lezen. Zo krijgen we een idee wat je zoal meemaakt en doet. En kunnen ons dan een voorstelling maken hoe jou reactie is. Dat het verschil erg groot is is al een hele belevenis op zich. En een ervaring waar je nog lang over kunt praten. Je mist hier weinig, het regent en waait nu erg hard en dat blijft nog even zo. Groetjes van ons en we zien weer uit naar je volgende blog. Tonie en Inge.

  • 10 Januari 2015 - 11:15

    Wilma En Robert:

    Ja Babet het is een heel andere leefomgeving maar toch goed om te zien dat het ook zo kan zijn. Effe wennen en wie weet wil je straks helemaal niet meer terug.
    gr. uit Ulft
    Robert en Wilma

  • 10 Januari 2015 - 12:39

    Marlot :

    Beste koningin Bettie,

    Je bent dan wel knuppelkoningin van St.Joris, maar de keizerin zit hier gewoon in Ulft. Haha :-)
    Leuk verslag! Zet hem op! Veel plezier! Je kunt het!

    Hoogachtend,
    Keizerin Marlot en koningin - moeder Ingrid

  • 10 Januari 2015 - 15:51

    Jurgen:

    :-)

  • 10 Januari 2015 - 17:03

    Bernadet:

    Hee queenie,

    Jij kunt straks wel 10 boeken schrijven.

    Xx bernadet



  • 10 Januari 2015 - 17:19

    Marja Beekmans:

    Hoi Babet,

    Wat een verhalen ;-). Ik zal een kroontje voor je meenemen ;-).
    Hoe gaat het in het gastgezin? Druk? Veel kinderen? Goed te verstaan en erg behulpzaam voor je? Je hebt een eigen kamer? En het eten doe je daar?
    In Ghana is het altijd rond 19.00 uur donker, kan je je 's avonds goed vermaken ?

    Ik ben benieuwd naar het werk bij/met de kinderen. Ga je ook op school helpen ? In ieder geval, alvast veel succes gewenst.

    Groetjes,

    Marja

  • 13 Januari 2015 - 15:33

    Jeanet:

    Hoi Babet, ik wist niet beter of je ging dit doen, dit past echt bij jou, de wijde wereld in en zorgen voor mensen die hulp heel goed kunnen gebruiken, we zijn super trots op jou, we wensen je veel plezier, goed uitkijken daar, enne je maakt je toch niet druk om een paar kakkerlakken op de plee, die kun je wel de baas, na ja, maar hopen dat je binnekort wifi hebt dat maakt het allemaal net iets makkelijker, Groetjes van ons allemaal en nog een leuke leerzame tijd daar xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babet

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 14956

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Bettie op weg naar Ghana

Landen bezocht: