De eerste week in het weeshuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu De eerste week in het weeshuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu

De eerste week in het weeshuis

Door: Babet

Blijf op de hoogte en volg Babet

16 Januari 2015 | Ghana, Kumasi

Hallo allemaal!

Mijn reisverslag is vandaag wat korter, want ik probeer wat foto's te uploaden. Alles gaat hier goed.
Het werken in het weeshuis is heel leuk, maar erg zwar en frustrerend. De kinderen zijn namelijk erg verwilderd. Samen spelen dat lukt niet echt. Als je één op één met een kind speelt gaat wel, maar met meerdere niet. De kinderen slaan en schoppen elkaar om de meeste aandacht van mij te krijgen. Zo had ik van de week voor iedereen een ballon mee genomen, maar dat werd een groot drama. De kinderen maakte elkaars ballonnen stuk. Na een half uur waren zowat alle kinderen aan het Huilen, omdat zijn of haar ballon stuk was. Gisteren ging het spelen met de kinderen net een stukje beter, maar als nog is iedereen elkaar aan het schoppen en slaan. Ik zelf werd gisteren ook door een jongen met een stok geslagen. De jongen van 12 was aan het vechten met een ander jongetje van 5 en toen ik hem proberen tegen te houden kreeg ik ook een klap (nou lekker dan). Oh ja en woensdag toen ik een baby de luier aan het verschonen was moest hij schijnbaar nog een keer plassen en kreeg ik het in mijn gezicht (zo vies)!
De jongens hier zijn alleen maar gewend om te vechten dus ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen, maar frustrerend is het wel. Ook draag ik naar dinsdag elke dag mijn moneybelt in het weeshuis, want er zijn best wel veel kinderen bij die je spullen proberen te jatten.
Gelukkig zijn er ook hele lieve kinderen. Die komen lekker bij je op schoot zitten en het leukste vinden ze als ze even je mobiel mogen vasthouden.
Vandaag ga ik naar capecoast en waarschijnlijk ga ik zondag weer terug naar Kumasi.
Ondanks dat het best wel op je hoede zijn is, vind ik het leukste als je door de grote stad loopt en echt het gevoel van vrijheid ervaart.

Nou ik zeg tot binnenkort maar weer!

  • 16 Januari 2015 - 07:54

    Johanna:

    nou, Babet, petje af voor jou.
    Je slaat je er mooi doorheen. Maar wat een toestand zeg, dat verhaal met de ballonnen. Je kunt zien dat ze helemaal niets gewend zijn. Blijf goed op je hoede en geniet van al het mooie daar. Groetjes van ons.

  • 16 Januari 2015 - 08:17

    Tonie Klein Brinke :

    Ik ben trots op je dat je dit doet.
    Peetoom

  • 16 Januari 2015 - 08:51

    Jurgen :

    Mooi verhaal en prachtige foto's! Bijzonder.

  • 16 Januari 2015 - 09:31

    Marja:

    Hoi Babet,

    Kinderen die lief en te knuffelen zijn en kinderen die nogal 'wild' zijn, wat een tegenstellingen. maar ook uitdagingen.
    Vandaag naar Cape Coast, het is écht de moeite waard om een rondleiding te doen in de slavenkastelen, het is indrukwekkend om de verhalen te horen.

    Het wegen van de kinderen is een mooi verhaal en laat je toch maar weer zien en verwonderen hoe eenvoudig we dingen op kunnen lossen.

    Fijn weekend en maandag maar weer volop aan de slag.

    groetjes, Marja

  • 16 Januari 2015 - 10:05

    Wieneke:

    Mooi geschreven babet en mooie foto's

    groet wieneke

  • 16 Januari 2015 - 10:23

    Joelle:

    wij zijn super trots op jou babet !
    heel veel plezier en succes nog
    you can do this !!

    dikke kus en knuffel
    jeanette, janine en joelle

  • 16 Januari 2015 - 11:56

    Mama:

    Hallo Babetje,

    Wat ben ik trots op je. Dat je dit toch maar mooi doet en tot nu toe ook redt. Maar ik had niet anders verwacht. Sinds ons geapp van vannacht is er geen nieuws (hahaha). Ik heb voor je geregeld, wat ik moest regelen. En hou die muggenbulten in de gaten. STOERTJE!!

    Dikke kus mama xxxxxxx

  • 16 Januari 2015 - 12:59

    Ageeth :

    Mooie foto's Betty
    Ik heb ze net met RICK bekeken
    Je doet het super
    Wij zijn trots op je
    Dikke kus van Rick
    En van ons natuurlijk

  • 16 Januari 2015 - 14:00

    Vera:

    Goed bezig! En mooie foto's :)

    X Vera

  • 16 Januari 2015 - 14:37

    Wilco En Nicole:

    Hoi Babet, leuk om je zo kunnen volgen
    Fijn dat het goed met je gaat, en ook leuk dat je er foto's bij had gedaan.
    Veel succes maar weer de komende week.
    Liefs ,Wilco en Nicole

  • 16 Januari 2015 - 17:40

    Wilfried:

    Ha Bettie,

    Ik lees met veel plezier je verhalen en ben blij dat je een paar foto's hebt toegevoegd.
    Er zitten een paar mooie foto's tussen, m.n. die waar je samen met de kinderen op staat.

    Ik verheug me nu al op je volgende verslag.

    Groet,
    Wilfried

    ps: groet van Bernadet + wil je een bordje Jalov voor me meenemen (is dat een kip rechts op het bord?)?






  • 16 Januari 2015 - 18:26

    Gerard:

    Ha Bartje

    de woningen lijken wel penthouses. We moeten denk ik hier wel verbouwen
    Marlot wil alle kinderen adopteren.
    Het eten ziet er goed uit!!!!!!!
    De foto,s spreken boekdelen, ik ben nog steeds trots pas goed op jezelf
    dikke kus ik hoop op schone wangen papa

  • 16 Januari 2015 - 18:56

    Petra:

    Ha Bertus,

    Leuk om al die verslagen te lezen. Kan aan de foto's zien dat je het erg naar je zin hebt kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Veel plezier en groetjes van ons allemaal.

    Petra.

  • 16 Januari 2015 - 19:36

    Margriet Horstik:

    Ik lees met veel plezier je verslagen. Leuk dat je foto's hebt toegevoegd, dit geeft de realiteit weer. Je ziet er goed (ontspannen) uit. Fijn weekend. Tot je volgende STORY...gr. Margriet H.

  • 16 Januari 2015 - 19:57

    Toon En Sandra:

    Hoi Babet,wat leuk om je verslagen te lezen je schrijft precies zoals je bent(eerlijk)
    ook de foto's erg leuk , we blijven je volgen groetjes Toon en Sandra

  • 17 Januari 2015 - 09:03

    Romee:

    Knap allemaal van je bettie!
    En ook echt mooie foto's!
    Heeeel veel plezier en zet m op :)

  • 18 Januari 2015 - 19:17

    Els Stevering:

    Hoi Babet, wat leuk weer om te lezen ! Ook leuk om de foto's te zien, dat maakt het plaatje compleet! Chapeau dat je het zo goed doet ! Ik verheug me al weer op je verhalen. Ga zo door. Jij redt je wel. Groetjes van ons !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babet

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 14959

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Bettie op weg naar Ghana

Landen bezocht: