Children's Home Request - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu Children's Home Request - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu

Children's Home Request

Door: Babet

Blijf op de hoogte en volg Babet

30 Januari 2015 | Ghana, Kumasi

Hallo allemaal,

Deze week super druk geweest, want ik begin vanaf morgen/vandaag met een inzamelingsactie voor de kinderen in het weeshuis van Kumasi ''children's home request''! In het begin was mijn doel om alleen speelgoed te kopen, maar toen dacht ik misschien is het ook wel goed om de bedden te laten maken. Nu zijn er namelijk een aantal kapot en liggen (vooral) de gehandicapten bij elkaar op een bed. Ook is het licht in Ghana een groot probleem. Er is gemiddeld maar 3 uur per dag elektriciteit dus... 'S nachts zijn de kleintjes bang en de grote verveeld. Daarom wil ik graag geld ophalen als ik alles wil realiseren heb ik zo'n 1500 euro nodig.
Elk ander bedrag is ook al heel mooi.

Hoe kun je helpen?
Door geld te doneren of door te helpen met de veiling. Als je wilt doneren kan dat op NL 83 Rabo 3283505985. Als je wilt helpen met de veiling kun je dat doen door spullen beschikbaar te stellen daarvan maak je dan een foto en dan plaats je hem op de facebookpagina https://www.facebook.com/childrenshomerequest. Elk object zal tot een bepaalde tijd beschikbaar zijn en als de veiling is gesloten moet de hoogste bieder binnen 2 dagen het geld over maken naar de bovenstaande rekening. Kun je zelf geen foto's op facebook plaatsen? Stuur dan een mailtje naar childrenshomerequest@gmail.com of mijn zus Marlot kan hem op Facebook plaatsen. Bieden op de veiling mag natuurlijk ook altijd.

Hoe was mijn week voor de rest?
Ik had me toch weer een bak van de week. Maandagavond had me gastmoeder gekookt, maar dat was een varken van de straat met gekookte yam (Zo vies)! Dus ik denk ik eet een heel klein beetje van de yam en dan ga ik vanavond, wanneer moeders naar de kerk is wel naar Aboude. Haal ik even iets van een frietje. De volgende dag zeg moeders tegen mij was je bij Aboude. Ik wou zeggen nee, maar toen bedacht ik me ik ben de enigste blanke hier dus ja… Schijnbaar heeft een van mijn buurvrouwtjes dat even verteld.
Dinsdag was super leuke dag. Ik had verjaardag van Sandro (een vrijwilliger uit Duitsland) en hij had alle andere vrijwilligers van syto ook uitgenodigd om het samen met hem te vieren. Super gezellig, ik was alleen even vergeten dat ik op tijd terug moest, anders krijg je heel moeilijk een Trotro terug in het pikke donker. Gelukkig na een ander half uur apen gapen aan de weg kwam er eindelijk een trotro, waar nog 1 plek was.
Er stonden ook nog een paar andere Ghanese te wachten, maar ja de driver mate wou de obruni vervoeren.
Voor de rest niet zo superveel gebeurd hier. Ik heb een Afrikaanse jurk besteld. Maandag is hij klaar. Ben benieuwd en dadelijk ga ik naar de kapper toe voor de Claire van kampen look. Morgen ga ik weer naar Capecoast en dan ontmoet ik daar Kristine uit Frankrijk. Zij en ik zitten allebei in de Ashanti-Region.

Tot het volgende berichtje!

p.s. ik heb er even wat foto's bij gedaan van met de andere vrijwilligers!

  • 30 Januari 2015 - 15:50

    Tonie :

    Hoi Babet,
    Wat goed die ideeën van jou.
    Volgens mij heb je het best naar je zin daar.
    Groetjes Peetoom.

  • 30 Januari 2015 - 18:00

    Romee:

    Goed initiatief bettie!

  • 30 Januari 2015 - 18:49

    Wilco En Nicole:

    Hoi Babet,
    Wat een goed idee van jou om voor die kinderen daar spulletjes te kopen. Wat zullen "jouw"kindjes blij zijn met Babet uit Holland. RESPECT voor wat je allemaal doet.
    Succes met alles. Groetjes Wilco en Nicole































































































































  • 30 Januari 2015 - 21:59

    Mama:

    Beste Claire,

    Erg mooie coupe! Mooi, heel mooi! Je begint smaak te krijgen!!!

    (hahahaha)

    xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babet

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 14931

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Bettie op weg naar Ghana

Landen bezocht: