This is Ghana for me - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu This is Ghana for me - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Babet Koster - WaarBenJij.nu

This is Ghana for me

Door: Babet koster

Blijf op de hoogte en volg Babet

17 Februari 2015 | Ghana, Kumasi

De hele week hadden we gezeur met de elektriciteit. Ik heb 3 keer deze week 24 uur geen elektriciteit gehad. daarna hadden we voor 6 uur wel elektriciteit, maar dat was dan in de morgen van 6 tot 12. Daar heb je dus helemaal niks aan, want de meeste mensen met een baan starten om 7 uur.
Dus vandaag ben ik HAPPY, want ik heb de hele dag elektriciteit. daarom schrijf ik meteen maar mijn hele week overzicht.

Woensdag
' s Morgens eerst met oma en mama geskyped, daarna ben ik om 11 uur naar Kumasi Children's Home gegaan. Om 13.00 uur ben ik daar al weer weg gegaan, want ik had met Erik afgesproken om op pad te gaan voor de bedden en de matrassen. Toen we die gekocht hadden ging ik mijn 3e jurk bestellen. De hele avond had ik vrij, maar geen elektriciteit dus.... wat doe je dan? Juist ja... door de ghetto wandelen.

Donderdag
Eerst moest ik om 8 uur de was doen, want ik had letterlijk geen kleren meer om aan te trekken. Toen ik om 10.30 klaar was met wassen ben ik eerst een half uur gaan slapen. om 11 uur ben ik naar Children's Home gegaan. Om 14.00 uur moest ik het leer ophalen. Met de tqxi reed ik terug, maar ik was zo moe dat ik de hele rit heb geslapen. Eenmaal aangekomen bij het weeshuis durfden de taxichauffeur mij niet wakker te maken dus heeft hij nog even 10 minuten staan wachten totdat ik vanzelf wakker werd. Toen ik het leer had afgegeven ben ik naar huis gegaan en jij mag raden wat ik toen heb gedaan. Juist ja.... ik ben gaan slapen. Gelukkig hadden wedie avond wel licht en ben ik met Euusi gaan chillen.

Vrijdag
Ik was om 8 uur opgestaan en ging meteen naar Children's Home. Ik wilde namelijk een beetje druk achter de matrassenmaker zetten, want anders dan was hij deze week nog niet begonnen. Gelukkig was hij dus wel vrijdag begonnen en had hij aan het einde van de dag de eerste 8 klaar. 's Middags ging ik naar het syto kantoor en kreeg ik een Syto t-shirt omdat het de dag erop valentijn zou zijn. 's Avonds was er weer geen licht dus ging ik maar naar X-5 een super gezellige en goedkope lokale bar.

Zaterdag valentijnsdag
Tja wat zal ik zeggen... Ik had dit jaar 7 Ghanese valentijnskaartjes/film boodschapjes, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn?
om 11 uur gingen Euusi en ik naar het station om marja op te halen. Wat een drama was dat. Alles lijkt op elkaar en als dat nog niet genoeg is waren er ook nog 2 dezelfde stations. Na bijna een uur zoeken hadden we haar eindelijk gevonden. Toen heb ik Marja het weeshuis laten zien. Gelukkig was zij ook geschokt van wat zij daar aantrof. Om 13.30 zijn we op weg gegaan naar de ranch lake in Bosomtwi. In een woord was dat geweldig!

p.s. ik heb dit verslag op een frans toetsenbord getypt, dat was niet makkelijk!!!

  • 17 Februari 2015 - 23:16

    Jony:

    Ik heb direct een vakantie geboekt! 12-02-16 ga ik naar Ghana om Valentijnsdag te vieren! :D

  • 18 Februari 2015 - 03:01

    Marja Beekmans:

    Hey Babet,

    Wat fijn dat ik zo een "een stukje met je mee mag lopen"!
    Ik heb met eigen ogen kunnen zien hoe het in Kumasi Children's Home is. Een wereld van verschil, zelfs hier in Ghana zelf. Het is goed, voor jezelf om hier in Mampong Babies Home te komen kijken, zo zie je dat ook anders is/ kan zijn. Your'e Welcome!
    Ik heb bewondering voor je.

    Ik vind het fijn dat we samen wat kunnen doen voor , vooral de gehandicapte kinderen daar. Fijn dat jij zoveel kunt regelen. Het was afgelopen zaterdag een bijzonder mooie dag. Kan niet iedereen zeggen dat "ie" in Ghana heeft paardgereden ;-).

    In ieder geval zie ik uit naar volgende week woensdag. De puntjes op de i zetten.

    Fijne dagen in het Noorden en goede reis terug naar hier ;-).

    Groetjes, Marja

  • 18 Februari 2015 - 20:58

    Mama:

    Lieve Babet,

    Ben trots op je, zoals je je daar staande houdt, ook op moeilijke momenten. Fijn dat je met Marja en Kristine nu wat leuke dingen kunt ondernemen. Morgen veel plezier in Burkina Faso. En natuurlijk succes met de actie.

    Dikke kus, mama






  • 06 Mei 2015 - 12:46

    Manon Duerinck:

    Dag Babet,

    Eerst en vooral leuke reisverslagen!
    Ik werk op de redactie van Sputnik Media, Antwerpen en ben op zoek naar mensen die in Kumasi gewoond hebben en daar eventueel nog contactpersonen hebben of die me zelf meer kunnen vertellen over Suame Magazine, Kumasi.
    Alle info is meer dan welkom!

    Groetjes
    Manon

  • 06 Mei 2015 - 14:34

    Babet :

    Hallo Manon,

    Ik heb inderdaad nog contacten daar. Het lijkt mij makkelijker als je me even een email stuurt. Babetkoster95@gmail.com

    Groetjes Babet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babet

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 14934

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Bettie op weg naar Ghana

Landen bezocht: